Durszlak.pl
Kategorie: Wszystkie | INNE | KUCHNIA - DIETA | KUCHNIA - INNE | THINSPIRATION
RSS

KUCHNIA - DIETA

wtorek, 04 czerwca 2013

Bez mąki, dietetyczne, całkiem dobre, ale na pewno bo dietetycznych wypiekach nie można spodziewać się, że będą smakowały jak klasyczne. Byłoby zbyt pięknie. Tak czy siak - wyszły smaczne i puszyste. Zjadłam je na słodko, czyli: jedną porcję z owocami, drugą - z twarogiem i słodzikiem.

Składniki:

- 250g fasoli konserwowej z puszki

- 2 łyżki kakaa o obniżonej zawartości tłuszczu (można dać jego więcej, ja chciałam zaoszczędzić kcal)

- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

- 2 jaja

- przyprawy: cynamon, przyprawa do piernika, imbir

- słodzik

Sposób wykonania:

Piekarnik nastawiamy na ok. 200 stopni, czekając aż się nagrzeje robimy masę na muffiny. Wylewamy zalewę z fasoli, fasolę opłukujemy, czekamy aż odcieknie cała woda. Jaja, fasolę i słodzik wrzucamy do blendera - miksujemy. Do masy wrzucamy resztę składników, mieszkamy i przekłada,y do foremek (polecam silikonowe - ciasto łatwo odchodzi, a nie trzeba używać tłuszczu do smarowania).

 

Z podanego przepisu wyszło mi 6 muffinek (4 serduszkowe, 2 okragłe).

piątek, 03 maja 2013

Sprawy prywatne i zawodowe nie pozwalają mi zaglądać na blog tak często jak bym chciała :(

Wstawiam wczorajsze i dzisiejsze śniadania:

- ciemna bułka z pestkami dyni, 2 pomidory, 2 plastry szynki drobiowej, sałata

- 2 mniejsze pomarańcze, 1 duże jabłko, 4 łyżki otrębów pszennych, 1 łyżka zarodków

Upiekłam ostatnio tartę dla mojego mężczyzny :D Wizualnie była to jedna z najgorszych moich tart (spieszyłam się, do tego trochę się przyjarało ciasto - mam beznadziejny piekarnik na tej stancji). Smakowo... on mówi, że pycha, jego rodzinie też pasowało (zawiózł do nich!! :|). 

W środku: masa kajmakowa + orzeszki ziemne -> banany -> mus czekoladowy (150g gorzkiej, 150g mlecznej rozpuszczone w 200ml podgrzanej śmietanki 30%) -> polewa biała (tabliczka białek czekolady rozpuszczona w kąpieli wodnej + nieco masła) -> wiórki z mlecznej czekolady. Na to parę orzechów włoskich i ziemnych.

 

czwartek, 14 marca 2013

Puree z marchewki - szybkie, banalnie proste, a smaczne, delikatne, dietetyczne i bardzo zdrowe.

Składniki: marchewka :D + odrobina soli i pieprzu do smaku

opcjonalnie można dodać też parę łyżek groszku (o tym później)

Wykonanie: gotujemy wodę, wrzucamy obrane marchewki*. Kiedy warzywa się ugotują, czekamy aż odrobinę przestygną. Ważne: nie wylewamy wody z gotowanej marchewki. Wrzucamy warzywa do blendera (nie wolno wrzucać gorących! - a przynajmniej tak zaleca producent sprzętu). Dodajemy przyprawy, parę łyżek wody z marchewki - ilość zależna od tego ile mamy marchewek, lepiej zacząć od 1-2 łyżek, a najwyżej później dodać - chodzi o to, aby chciały się miksować na masę i żeby nie była ona za gęsta. Miksujemy. :)

*można zrobić także puree z marchewki i groszku lub puree z marchewki z dodatkiem groszku - pod koniec gotowania marchewki wrzucając do garnka parę łyżek groszku.

Puree z marchewki i groszku jadłam też do obiadu (pomidory, kotlety sojowe rozdrobnione, jajko, papryka,pieczarki, szczypiorek):

środa, 13 marca 2013

Przyszła choroba - trzeba ją wypędzić. Na pierwszy ogień - miód i witamina C (pomarańcza) na śniadanie, a konkretniej: Otrębowa owsianka z miodem, cynamonem, przyprawą do piernika i pomarańczą. Na szczęście ja w tej chwili dysponuję takim prawdziwym, a nie sklepowym :) Ma zdecydowanie mocniejszy smak i jest bardzo gęsty.

Sama słodycz :)

Składniki: 24g miodu, 250ml mleka 0,5%, 8 łyżek otrębów orkiszowych Młyny Wodne, 150g pomarańczy, cynamon i przyprawa do piernika.

Wykonanie: Otręby zalewam wrzątkiem (mała ilość), w tym czasie grzeję mleko, dorzucam przyprawy oraz miód aż się rozpuści. Kiedy otręby nasiąkną przekładam je do garnka z mlekiem, gotuję i gotowe. Teraz wystarczy tylko obrać i pokroić pomarańczę.

1 porcja: 291kcal, 13.7g białka, 50.6g węglowodanów i 3g tłuszczu

 

Na II śniadanie miałam: jogurt pitny FruVita 0% 400ml + 70 kiwi 70g, przyprawa do jabłecznika; oraz 7 rzodkiewek

1 porcja: 220kcal, 16.7g białka, 35g węglowodanów, 0.9g tłuszczu

 

Poniżej reszta dzisiejszego jadłospisu:

Obiad – 372kcal

- mizzeria: jogurt naturalny Bakoma 75g, ogórek 90 g, przyprawy
- ryż naturalny brązowy Kupiec 33g

- twaróg chudy Klimeko 200g

Podwieczorek 101kcal

- puree z gotowanych warzyw: groszek konserwowy Dawtona 60g, marchew 160g

-ogórek kiszony 120g

Kolacja 176

- kapusta kiszona 110g
- pomidor 150g
- serek wiejski lekki Piątnica 130g
- 1 wafel ryżowy Kupiec slim

Łącznie: 1160kcal, 98g białka, 152g węglowodanów, 13.4g tłuszczu

Warzyw: 788g



 

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 10