Durszlak.pl
Kategorie: Wszystkie | INNE | KUCHNIA - DIETA | KUCHNIA - INNE | THINSPIRATION
RSS
sobota, 26 maja 2012

Zupa-krem z kalafiora

Sposób wykonania jest bardzo podobny do zupy-krem (brokułowa) którą można znaleźć TU.

 

Składniki:

- kalafior (mrożony lub świeży) - ilość dowolna, i więcej tym bardziej kalafiorowa i gęsta (ja tak lubię)

- woda - ilość zależna od ilości kalafiora i od tego, jaką gęstość zupy chcemy uzyskać, ja wlewam tyle wody, żeby w garnku było "gęsto" (nieco więcej niż jest warzyw)

- ziele angielskie (3-5 sztuk)

- koperek (do posypania zupy)

- 3-5 liści laurowych

- kostki warzywne (1 kostka na 1/2 litra wody)

- pieprz

 

Zupę robi się w bardzo prosty sposób. Wlewamy wodę do garnka, zagotowujemy i wrzucamy do niej kostki warzywne, ziele oraz liście laurowe. Gotujemy parę minut. Kalafior (jeśli jest świeży, mrożonego po prostu wrzucamy do gara) myjemy i dzielimy na różyczki (ogonek kroimy), wrzucamy do garnka. Gotujemy na mniejszym ogniu (najlepiej pod przykrywką) do miękkości. Dopieprzamy, wyjmujemy z garnka ziele i liście laurowe. Zupę odstawiamy na trochę, żeby się nieco ostudziła (ale nie całkiem, tylko troszkę, chyba, że nie zamierzamy jej od razu jeść). Przelewamy do pojemników od blendera i miksujemy do utworzenia papki. Podajemy posypaną koperkiem.

PS. Taka zupa ma jeszcze mniej kalorii niż brokułowa czy warzywna (m.in. z marchewką, selerem), ponieważ w 100g kalafiora jest jedyne 20kcal! :))

 

Wieczorem kolejna notka ;)

środa, 16 maja 2012

Nadrabiając zaległości, kilka dietetycznych pozycji jedzeniowych:

ŚNIADANIA

- jajecznica z pekinką oraz pomidorem, a do tego rzodkiewka, sałata lodowa i wafle ryżowe

 

- chipsy z szynki drobiowej, sałata lodowa, 2 wafle ryżowe slim z twarogiem, 1 "pusty" wafel, pomidory, koperek

/chipsy - szynkę przyprawić, np. przyprawami do pikantnego grilla i ziołami, pokroić w plastry, piec w ok. 160 stopniach (czas zależy od piekarnika i tego, jakie chipsy lubicie ;)

Całą decha jedzenia, a kalorii niewiele :) (nie pamiętam dokładnie ile wyszło, ale ok. 200)

 

- owsianka: 1 łyżeczka kakao, płatki owsiane, płatki Zdrowy Błonnik, nerkowce, siemię lniane, słodzik, woda, 100ml mleka

 

POZOSTAŁE

- miska zup-krem brokułowo-kalafiorowej, 1 wafel ryżowy slim, koperek

 

- sałatka: chipsy z szynki drobiowej, kapusta, pomidory, serek twarogowy naturalny w plastrach, przyprawy

 

- delikatny twaróg 0%, pomidory

 

Przepraszam za moją długa nieobecność na blogu. Mam teraz cholernie dużo pracy. Bądźcie cierpliwi :)

poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Na pierwszy ogień - moje dzisiejsze drugie śniadanie. Pyszne. Słodkie, proste, zdrowe i dietetyczne.

Pieczone jabłko z cynamonem, a do tego twaróg z rodzynkami

Skład: 183g jabłka, 10g rodzynek, cynamon, 100g twarogu delikatnego naturalnego 0% (President), słodzik Colgran

Łącznie: 182kcal, 11.2g białka, 32.4g węglowodanów, 0.76g tłuszczu

Jabłko umyłam, obrałam ze skórki (którą zjadłam :D), wygniazdkowałam i pokroiłam w kosteczkę i przełożyłam do miseczki. Dodałam do tego cynamon, wymieszałam. Całość przełożyłam do foremki do pieczenia*.  Piekarnik rozgrzałam do 185 stopni. Piekłam ok. 20-25min. Przełożyłam do miski, twaróg wymieszałam z pokruszonym słodzikiem, posypałam rodzynkami. MNIAM.

*foremki do pieczenia zrobiłam sama. Nie mam w domu naczynia formy do pieczenia tej wielkości, więc nie było wyboru. Jedna taka foremka wytrzymała 2 pieczenia :)

Zrobiłam ją w bardzo prosty sposób:

- potrzebne są dwa produkty - folia aluminiowa oraz szklanka (nie kubek - ma uszko)

oderwałam 2 kawałki folii, tj. pierwszy takiej długości abym mogła nim owinąć 2 razy szklankę, a drugi - raz. Pierwszy kawałek złożyłam a pół, na środku postawiłam szklankę, owinęłam ją nim dokładnie (w kierunku góry), mocno zagniotłam, wyjęłam szklankę, zagięłam rogi folii do środka, włożyłam szklankę i zrobiłam to samo co z pierwszym. Wyjęłam szklankę i gotowe :)

 

i jedzonko z ostatnich dni:

- 2 kiwi, 1 mandarynka

- kapusta pekińska, ogórek kiszony, 2 kotlety mielone z piersi kurczaka:

- fasolka szparagowa ze słoika (Rolnik):

- owsianka z płatków jęczmiennych, mleka 0,5%, płatków Zdrowy Błonnik, 1 łyżeczki kakaa o obniżonej zawartości tłuszczu oraz słonecznika

- pomidor, wafel Kupiec slim, serek homogenizowany naturalny (Pilos - 3%)

 

czwartek, 12 kwietnia 2012

"Uff, jestem u siebie". Kochane PKP (o dziwo) tym razem nie zafundowało nam opóźnień, więc już po 3h jazdy dotarliśmy na miejsce. Byłabym w szoku, gdyby podczas podróży nie przytrafiła mi się jakaś przygoda ;) Tym razem trafiłam na (w naszym mniemaniu) chorą umysłowo kobietę, która wszczęła długą i głośną awanturę zaraz po tym jak niechcący DOTKNĘŁAM jej ramienia moim. Nie dziwota - w przedziale ścisk, a ta (mimo normalnych rozmiarów) zajęła nie tylko swoje miejsce, ale także połowę mojego (rozpychając się łokciami) przez co siedziałam maksymalnie ściśnięta. Oczywiście mimo wszystko ją przeprosiłam. Jednak 15 min później próbując się napić wody znowu musnęłam jej ramienia... mieliśmy powtórkę sprzed parunastu minut. Ehh. Jak tylko wysiadła, wszyscy z naszego przedziały wybuchli śmiechem :D

Stęskniona na królicą wyściskałam, wygłaskałam futrzaka nadrabiając wszystkie dni osobno :) Mała była nieco oszołomiona i w sumie wydawała się być szczęśliwa, gdy wypuściłam ją z rąk, ale później i tak przyszła do mnie się po przymilać :)

 

Migawki z przed i świątecznego okresu:

- chudy twaróg, suszone oregano, ogórek, pomidor, 2 suszone śliwki, 2 plastry szynki drobiowej w curry, 2 wafle Kupiec Slim z kukurydzą

- jogurt FruVita 0% truskawka z ziarnami zbóż

- I śniadanie: miseczka sałaty lodowej, 3 rzodkiewki, 3 chrupkie chlebki Sonko błonnikowe, 2 duże pomidory, szynka drobiowa

- sałatka owocowa: kiwi, jabłko, gruszka, 2 pomarańcze

- nowy zakup -> otręby pszenne Szczytno :) Zwróćcie uwagę na tabelę wartości odżywczych

- jogurt pitny 0% Jovi o smaku suszonej śliwki

- marchew i brokuł gotowane na parze, pierś z kurczaka smażona bez tłuszczu, ogórek

- kefir 0% z jagodami (uzbierane latem i zamrożone) oraz Stevią

- Wielkanocne śniadanie w wersji light :D

6 cienkich plasterków pieczonego schabu (tłuste części odkroiłam, piekłam bez tłuszczu), 3 chrupkie Sonko, ogórek, sałata, pomidor, 3 rzodkiewki, 1 faszerowane jajko (szczypiorek,1 łyżka jogurtu naturalnego, szynka drobiowa).

- sałatka owocowa: jabłko, żółty melon, kiwi

- po kawałku jabłecznika i sernika z krówką

a na koniec już nieco zagojone efekty mojej "inteligencji" :P

 

Ps. Przeleciał kolejny tysiąc odwiedzin :))

 DZIĘKUJĘ!

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 12