Durszlak.pl
Kategorie: Wszystkie | INNE | KUCHNIA - DIETA | KUCHNIA - INNE | THINSPIRATION
RSS
niedziela, 27 maja 2012

Uwielbiam słodkie! Mogłabym w ogóle nie jeść mięsa i cały czas jeść owoce, serki homogenizowane o smaku waniliowym, albo makaron pełnoziarnisty z truskawkami, jogurtem nat. i słodzikiem :)) Mięso oczywiście jem, ale przyznam szczerze, że trochę się do tego zmuszam. Choć np. pieczonego indyka ze śliwką zjem ze smakiem :)

Dziś chcę Wam pokazać co ostatnio jadłam na obiad. W lodówce nie miałam zbyt wiele produktów, a największą część z nich stanowiły jogurty naturalne. Jabłka i cynamon mam w domu zawsze, brązowy ryż zalegał w szafce, wygrzebałam resztę słonecznika i tak powstał obiad na słodko:

Ryż z jabłkiem, jogurtem naturalnym i cynamonem

Składniki:

- 1/2 opakowania brązowego ryżu

- jogurt naturalny (u mnie fruvita z Biedronki) - ilość dowolna, u mnie było dużo (ok. 300g), ponieważ tego dnia jadłam tylko 4 posiłki

- 1 jabłko

- słonecznik

- słodzik

Ryż gotujemy wedle wskazówek na opakowaniu. Przemywamy zimną wodą, odciskamy. Jabłko obieramy ze skórki (nie wyrzucamy! Zawarte w niej substancje hamują rozwój komórek nowotworowych; jest źródłem cennych antyoksydantów), pozbywamy się części niejadalnych. Jabłko trzemy na tarce o dużych oczkach. Jogurt naturalny mieszamy ze słodzikiem, wrzucamy do niego ryż, utarte jabłko, na to skórkę. Posypujemy cynamonem i słonecznikiem.

Proste? Proste!

MNIAM!

sobota, 26 maja 2012

Zupa-krem z kalafiora

Sposób wykonania jest bardzo podobny do zupy-krem (brokułowa) którą można znaleźć TU.

 

Składniki:

- kalafior (mrożony lub świeży) - ilość dowolna, i więcej tym bardziej kalafiorowa i gęsta (ja tak lubię)

- woda - ilość zależna od ilości kalafiora i od tego, jaką gęstość zupy chcemy uzyskać, ja wlewam tyle wody, żeby w garnku było "gęsto" (nieco więcej niż jest warzyw)

- ziele angielskie (3-5 sztuk)

- koperek (do posypania zupy)

- 3-5 liści laurowych

- kostki warzywne (1 kostka na 1/2 litra wody)

- pieprz

 

Zupę robi się w bardzo prosty sposób. Wlewamy wodę do garnka, zagotowujemy i wrzucamy do niej kostki warzywne, ziele oraz liście laurowe. Gotujemy parę minut. Kalafior (jeśli jest świeży, mrożonego po prostu wrzucamy do gara) myjemy i dzielimy na różyczki (ogonek kroimy), wrzucamy do garnka. Gotujemy na mniejszym ogniu (najlepiej pod przykrywką) do miękkości. Dopieprzamy, wyjmujemy z garnka ziele i liście laurowe. Zupę odstawiamy na trochę, żeby się nieco ostudziła (ale nie całkiem, tylko troszkę, chyba, że nie zamierzamy jej od razu jeść). Przelewamy do pojemników od blendera i miksujemy do utworzenia papki. Podajemy posypaną koperkiem.

PS. Taka zupa ma jeszcze mniej kalorii niż brokułowa czy warzywna (m.in. z marchewką, selerem), ponieważ w 100g kalafiora jest jedyne 20kcal! :))

 

Wieczorem kolejna notka ;)

środa, 16 maja 2012

Nadrabiając zaległości, kilka dietetycznych pozycji jedzeniowych:

ŚNIADANIA

- jajecznica z pekinką oraz pomidorem, a do tego rzodkiewka, sałata lodowa i wafle ryżowe

 

- chipsy z szynki drobiowej, sałata lodowa, 2 wafle ryżowe slim z twarogiem, 1 "pusty" wafel, pomidory, koperek

/chipsy - szynkę przyprawić, np. przyprawami do pikantnego grilla i ziołami, pokroić w plastry, piec w ok. 160 stopniach (czas zależy od piekarnika i tego, jakie chipsy lubicie ;)

Całą decha jedzenia, a kalorii niewiele :) (nie pamiętam dokładnie ile wyszło, ale ok. 200)

 

- owsianka: 1 łyżeczka kakao, płatki owsiane, płatki Zdrowy Błonnik, nerkowce, siemię lniane, słodzik, woda, 100ml mleka

 

POZOSTAŁE

- miska zup-krem brokułowo-kalafiorowej, 1 wafel ryżowy slim, koperek

 

- sałatka: chipsy z szynki drobiowej, kapusta, pomidory, serek twarogowy naturalny w plastrach, przyprawy

 

- delikatny twaróg 0%, pomidory

 

Przepraszam za moją długa nieobecność na blogu. Mam teraz cholernie dużo pracy. Bądźcie cierpliwi :)