Durszlak.pl
Kategorie: Wszystkie | INNE | KUCHNIA - DIETA | KUCHNIA - INNE | THINSPIRATION
RSS
poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Na pierwszy ogień - moje dzisiejsze drugie śniadanie. Pyszne. Słodkie, proste, zdrowe i dietetyczne.

Pieczone jabłko z cynamonem, a do tego twaróg z rodzynkami

Skład: 183g jabłka, 10g rodzynek, cynamon, 100g twarogu delikatnego naturalnego 0% (President), słodzik Colgran

Łącznie: 182kcal, 11.2g białka, 32.4g węglowodanów, 0.76g tłuszczu

Jabłko umyłam, obrałam ze skórki (którą zjadłam :D), wygniazdkowałam i pokroiłam w kosteczkę i przełożyłam do miseczki. Dodałam do tego cynamon, wymieszałam. Całość przełożyłam do foremki do pieczenia*.  Piekarnik rozgrzałam do 185 stopni. Piekłam ok. 20-25min. Przełożyłam do miski, twaróg wymieszałam z pokruszonym słodzikiem, posypałam rodzynkami. MNIAM.

*foremki do pieczenia zrobiłam sama. Nie mam w domu naczynia formy do pieczenia tej wielkości, więc nie było wyboru. Jedna taka foremka wytrzymała 2 pieczenia :)

Zrobiłam ją w bardzo prosty sposób:

- potrzebne są dwa produkty - folia aluminiowa oraz szklanka (nie kubek - ma uszko)

oderwałam 2 kawałki folii, tj. pierwszy takiej długości abym mogła nim owinąć 2 razy szklankę, a drugi - raz. Pierwszy kawałek złożyłam a pół, na środku postawiłam szklankę, owinęłam ją nim dokładnie (w kierunku góry), mocno zagniotłam, wyjęłam szklankę, zagięłam rogi folii do środka, włożyłam szklankę i zrobiłam to samo co z pierwszym. Wyjęłam szklankę i gotowe :)

 

i jedzonko z ostatnich dni:

- 2 kiwi, 1 mandarynka

- kapusta pekińska, ogórek kiszony, 2 kotlety mielone z piersi kurczaka:

- fasolka szparagowa ze słoika (Rolnik):

- owsianka z płatków jęczmiennych, mleka 0,5%, płatków Zdrowy Błonnik, 1 łyżeczki kakaa o obniżonej zawartości tłuszczu oraz słonecznika

- pomidor, wafel Kupiec slim, serek homogenizowany naturalny (Pilos - 3%)

 

czwartek, 12 kwietnia 2012

"Uff, jestem u siebie". Kochane PKP (o dziwo) tym razem nie zafundowało nam opóźnień, więc już po 3h jazdy dotarliśmy na miejsce. Byłabym w szoku, gdyby podczas podróży nie przytrafiła mi się jakaś przygoda ;) Tym razem trafiłam na (w naszym mniemaniu) chorą umysłowo kobietę, która wszczęła długą i głośną awanturę zaraz po tym jak niechcący DOTKNĘŁAM jej ramienia moim. Nie dziwota - w przedziale ścisk, a ta (mimo normalnych rozmiarów) zajęła nie tylko swoje miejsce, ale także połowę mojego (rozpychając się łokciami) przez co siedziałam maksymalnie ściśnięta. Oczywiście mimo wszystko ją przeprosiłam. Jednak 15 min później próbując się napić wody znowu musnęłam jej ramienia... mieliśmy powtórkę sprzed parunastu minut. Ehh. Jak tylko wysiadła, wszyscy z naszego przedziały wybuchli śmiechem :D

Stęskniona na królicą wyściskałam, wygłaskałam futrzaka nadrabiając wszystkie dni osobno :) Mała była nieco oszołomiona i w sumie wydawała się być szczęśliwa, gdy wypuściłam ją z rąk, ale później i tak przyszła do mnie się po przymilać :)

 

Migawki z przed i świątecznego okresu:

- chudy twaróg, suszone oregano, ogórek, pomidor, 2 suszone śliwki, 2 plastry szynki drobiowej w curry, 2 wafle Kupiec Slim z kukurydzą

- jogurt FruVita 0% truskawka z ziarnami zbóż

- I śniadanie: miseczka sałaty lodowej, 3 rzodkiewki, 3 chrupkie chlebki Sonko błonnikowe, 2 duże pomidory, szynka drobiowa

- sałatka owocowa: kiwi, jabłko, gruszka, 2 pomarańcze

- nowy zakup -> otręby pszenne Szczytno :) Zwróćcie uwagę na tabelę wartości odżywczych

- jogurt pitny 0% Jovi o smaku suszonej śliwki

- marchew i brokuł gotowane na parze, pierś z kurczaka smażona bez tłuszczu, ogórek

- kefir 0% z jagodami (uzbierane latem i zamrożone) oraz Stevią

- Wielkanocne śniadanie w wersji light :D

6 cienkich plasterków pieczonego schabu (tłuste części odkroiłam, piekłam bez tłuszczu), 3 chrupkie Sonko, ogórek, sałata, pomidor, 3 rzodkiewki, 1 faszerowane jajko (szczypiorek,1 łyżka jogurtu naturalnego, szynka drobiowa).

- sałatka owocowa: jabłko, żółty melon, kiwi

- po kawałku jabłecznika i sernika z krówką

a na koniec już nieco zagojone efekty mojej "inteligencji" :P

 

Ps. Przeleciał kolejny tysiąc odwiedzin :))

 DZIĘKUJĘ!

wtorek, 03 kwietnia 2012

4 wafle ryżowe ze słonecznikiem (Kupiec slim), 1 plaster (18g) sera zółtego o obniżonej zawartości tłuszczu (Hit z Ryki), 73g szynki z kurczaka w curry, 115g sałaty lodowej, rzeżucha.

Plus moje ulubione orzechy, tj. nerkowce, czyli NNKT :)

20g

Łącznie: ok. 330kcal, 23g białka, 26g węglowodanów i 14g tłuszczu.

 

A na dokładkę- wczorajsze śniadanie:

185g jabłka (utarte + skórka), 20g płatków Zdrowy Błonnik, 300ml mleka 0,5%, cynamon.